mysomewhatordinaryworld

Alla inlägg under juli 2012

Av Cicci - 10 juli 2012 06:21

I dag är jag uppe innan tuppen för det är dags för mig att jobba igen. Det var ett tag sen nu, men dom har inte behövt mig. Var ju inte riktigt det jag hade planerat denna vecka, jag hade ju planerat att komma ikapp med pluggandet och sedan när jag var klar med det skulle jag börja söka jobb på allvar. Aja får väl se hur det går med pluggandet denna vecka, ska försöka mitt bästa i alla fall   

 

I dag känns det som att livet är på topp i alla fall, tänker inte så mycket på det som hände i helgen  men det är fortfarande någon som måste gottgöra mig   Ska bli skönt att jobba och tänka på annat, och att få sakna dig lite    

 

Snart dags för mig att gå till bussen så bäst jag packar ner det jag behöver med mig innan jag måste gå. Hoppas mina läsare får en bra dag!

 

I miss you!   

Av Cicci - 9 juli 2012 09:53

Livet känns lite tungstyrt just nu. Tack vare att jag har en underbar vän är jag mer medveten om allt jag gör "fel" och allt jag behöver arbeta med. Men tyvärr är jag inte alltid medveten om alla dessa "fel" i just den stunden. Jag har sagt till mig själv att jag ska vara mer eftertänksam men har tyvärr inte alltid lyckats med det. Min största rädsla är att jag ska misslyckas, att jag inte kommer kunna ändra dessa bitar av mig som jag inte vill ha, bara för att jag inte märker när dom bitarna kommer fram. Men jag kommer aldrig ge upp, det är jag som ska leva med mig själv resten av livet, och jag tänker inte leva med någon jag inte vill vara. Jag har förändrat så mycket, jag vet ju att det går men jag vet inte hur. Nu i efterhand kan jag inte riktigt sätta fingret på hur jag lyckades förändra mig själv. Det jag vet som fungerade var att jag tog avstånd från killar under en relativt lång period och så gick jag ju och pratade med min terapeut. Men vad gjorde jag mer? Oavsett vad jag gjorde måste jag satsa mer tid på mig själv nu och göra mitt liv lite mer lättstyrt. Det är inte bara på grund av mig att mitt liv ser ut som det gör, men det är mitt eget ansvar att se till att jag lever ett liv jag vill leva. 

 

Tack till ni som finns i mitt liv! Och jag är tacksam för att mitt    kom in i mitt liv, för oavsett vad så gör du så att jag fortsätter att utvecklas. 

Av Cicci - 5 juli 2012 09:06

Solen verkar skina i dag också, underbart!    Så jag ska dra på mig klänningen och sedan ska jag träffa min kära på stan för en lunch, nice   Efter lunchen ska jag träffa min fina vän Johanna, vi ska dra till systemet och ta en runda på stan. Jag gjorde upp ett så bra schema för den här veckan med allt som måste göra, men hittills har det inte gått bra att följa schemat ha ha. Jo när det kommer till träningen, men i stället för att plugga har jag varit ute i solen, men det är väl bäst att passa på medan solen är framme   I helgen har vi också planerat en hel del, i morgon blir det brännboll med La Familia med flera och på lördag blir det en roadtrip till St Anna. Det blir jag, Matrim, Johanna och Jere som ska åka dit, förra roadtripen till Göteborg och Liseberg var skoj och vi hade en underbar dag på Liseberg så tror att det kommer bli lika härligt denna gång, bara slipper vi åskan   

 

Även fast vi sågs igår så saknar jag dig, men snart ses vi igen, härligt   

 

Nu är det dags för frukost, ha en bra dag alla! 

Av Cicci - 4 juli 2012 19:48

Har haft en härlig och solig dag på stranden. Men nu är jag rätt bränd så nu kanske jag inte borde befinna mig i solen så mycket mer den här veckan    Här kommer lite bilder från dagens äventyr     

Badlek

 

 

Badlek

 

   

Det är här jag upptäcker andmamman med sina små barn och uppmärksammar min lekkamrat om dessa   

 

 

Här har vi dom    

 

     

 

Måste säga att fotografen gjorde ett bra jobb    även fast hon inte visste hur hon skulle sätta på kameran ha ha    Andra doppet i år och det var riktigt skönt i vattnet   

 

 

Av Cicci - 2 juli 2012 23:04

Som många av er redan vet har jag under mer än ett år arbetat med mig själv och jag har kommit riktigt långt, men årets första halvår har varit tufft för mig och har nog satt min skuta lite ur fokus. Svårt att sätta fingret på exakt varför, men mycket beror nog på min osäkerhet gällande vad jag vill. Var riktigt trött på pluggandet men fick en boost när jag lyckades så bra med mitt examensarbetet men inte tillräckligt för att finns tillfredställelse att plugga med sommarkurserna men jag kämpar på. Vill så gärna hitta ett arbete men har inte hittat orken eller lusten att finna ett arbete så jag vet att jag bara har mig själv att skylla. Tror det gamla sitter kvar en hel del fortfarande, alla dessa nej som man fick när man sökte arbeten och alla dom gångerna man inte ens fick svar. Jag saknar nog förtroendet i att jag kan det jag kan och att jag kan använda mig av det i arbetslivet. Varför undrar ni kanske? Jo för jag har inte haft ett fast arbete eller arbetat en längre tid på ett arbete. Det är inom vården jag har jobbat längst men det är verkligen inte det jag vill arbeta med. Hur ska man kunna visa att man kan något när man inte arbetat med det? Jag vet, det är dags att jag tar tag i det, ta tag i mitt liv. Kan ändå bara plugga ett år till sen så kastas jag ändå ut i arbetslivet. Det största som står i vägen för mig är att jag inte vet vad jag vill arbeta med och därmed vet jag inte heller var jag ska söka arbetena. Och så länge man inte är arbetslös får man inte heller någon hjälp från arbetsförmedlingen, inte för att dom är så mycket till hjälp men i alla fall    Nä nu fan är det nog, jag måste skärpa mig och fixa till det här nu! Ska använda den här veckan till att komma i kapp med skolan, sen ska jag verkligen satsa på att söka arbete, på alla sätt och vis! 

Av Cicci - 2 juli 2012 12:37

Vet att jag varit borta en bra stund, men nu är jag här igen   Helgen har varit fin fin med pojkvännen, vi hade grillpremiär i fredags, på min balkong för vädret var ju så där    Gott var det i alla fall   lördagen var lugn, tog en långpromenad på 2 timmar, det var nice   skulle egentligen haft eegntid på lördagen då pojkvännen skulle vara hemma hos sig, ta lite öl och titta på fotboll, men han saknade visst mig så han kom till mig i alla fall, mysigt    

 

Jag hoppas att jag kan hålla mig frisk för nu har jag börjat med träningen igen, har haft lite ont i halsen men det verkar vara lugnt i dag. Så i morgon blir det yoga och simning, ska bli härligt   

Presentation


En blogg om My Somewhat Ordinary World- plugget, kärleken, vännerna och smått och gott som händer i livet. Aliquando et insanire iucundum est < > Ibland är det skönt att få vara galen!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards