mysomewhatordinaryworld

Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

Så, här står jag nu men vem har jag blivit?

Av Cicci - 2 juli 2012 23:04

Som många av er redan vet har jag under mer än ett år arbetat med mig själv och jag har kommit riktigt långt, men årets första halvår har varit tufft för mig och har nog satt min skuta lite ur fokus. Svårt att sätta fingret på exakt varför, men mycket beror nog på min osäkerhet gällande vad jag vill. Var riktigt trött på pluggandet men fick en boost när jag lyckades så bra med mitt examensarbetet men inte tillräckligt för att finns tillfredställelse att plugga med sommarkurserna men jag kämpar på. Vill så gärna hitta ett arbete men har inte hittat orken eller lusten att finna ett arbete så jag vet att jag bara har mig själv att skylla. Tror det gamla sitter kvar en hel del fortfarande, alla dessa nej som man fick när man sökte arbeten och alla dom gångerna man inte ens fick svar. Jag saknar nog förtroendet i att jag kan det jag kan och att jag kan använda mig av det i arbetslivet. Varför undrar ni kanske? Jo för jag har inte haft ett fast arbete eller arbetat en längre tid på ett arbete. Det är inom vården jag har jobbat längst men det är verkligen inte det jag vill arbeta med. Hur ska man kunna visa att man kan något när man inte arbetat med det? Jag vet, det är dags att jag tar tag i det, ta tag i mitt liv. Kan ändå bara plugga ett år till sen så kastas jag ändå ut i arbetslivet. Det största som står i vägen för mig är att jag inte vet vad jag vill arbeta med och därmed vet jag inte heller var jag ska söka arbetena. Och så länge man inte är arbetslös får man inte heller någon hjälp från arbetsförmedlingen, inte för att dom är så mycket till hjälp men i alla fall    Nä nu fan är det nog, jag måste skärpa mig och fixa till det här nu! Ska använda den här veckan till att komma i kapp med skolan, sen ska jag verkligen satsa på att söka arbete, på alla sätt och vis! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci - 2 januari 2013 05:59

Känns skönt att ha ett jobb och gå till och nu är jag äntligen direkt anställd också   Året börjar bra då jag inte hade svårt att komma upp ur sängen i dag, måste bli bättre på det där så jag inte snoozar för mycket    kanske beror det på promenadern...

Av Cicci - 31 december 2012 14:45


Nu har det gått mer än 1 år sen vi träffades du och jag. Trots allt är det fortfarande du och jag. Jag älskar dig!            Nyår 2011 ...

Av Cicci - 31 december 2012 12:30

Allt som har hänt i år tog sin början i slutet av år 2011. Jag tog tag i mina problem med mamma, jag tog tag i mitt liv ordentligt. Mitt arbete med mig själv gjorde att jag hamnade på en lycklig plats. Detta i samband med julen år 2011 då jag även tr...

Av Cicci - 29 december 2012 14:37

Hur är din familj när det kommer till inköp av julklappar och hur många man ska ge? Ger ni fler till barnen? är det en viss summa som gäller? ger ni vuxna inga julklappar till varandra?   Min familj köper fortfarande många julklappar till varandr...

Av Cicci - 12 december 2012 21:59

I morgon ska vi på bio och se Hobbit   kommer bli så trevligt så med något att äta innan   Jag hoppas bara att filmen är bra också! Skönt att det blir en tidig film, då är vi hemma tidigt i alla fall   men nu är det dags för mig att sova, jobbdag i m...

Presentation


En blogg om My Somewhat Ordinary World- plugget, kärleken, vännerna och smått och gott som händer i livet. Aliquando et insanire iucundum est < > Ibland är det skönt att få vara galen!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards