mysomewhatordinaryworld

Alla inlägg under februari 2012

Av Cicci - 29 februari 2012 22:46

Inte för att jag är jättetrött men fanns inget på teven och måste upp tidigt i morgon för att plugga. Ska drömma om Han i natt, i vilket fall vill jag det hihi   Hoppas alla sover gott i natt   Puss Puss 

Av Cicci - 29 februari 2012 19:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

64

Av Cicci - 29 februari 2012 09:57

Japp vågen står på 64 kilo just nu, så jag har alltså gått ner 7 kilo! När man säger det så där låter det jättemycket och det på bara typ 5 månader (började i september), trodde att det skulle bli svårt för mig att gå ner i och med att det brukar vara svårt att gå ner när man inte har någon direkt övervikt. Jag har haft viss övervikt men jag har inte varit överviktig, men jag känner att jag har varit lite väl rund för mitt eget bästa, inte bara utseendemässigt men även med tanke på hälsan då nästan allt fastnar på magen. Jag vet bara inte exakt var jag har förlorat den här vikten för magen har fortfarande rätt mycket dövikt på sig, men jag antar att det är benen som har förlorat en hel del också    Jag hade inte räknat med att jag skulle ligga på 64 strecket redan då jag inte bantat utan mer eller mindre ätit som vanligt och satsat mer på träningen istället. Just nu är jag tyvärr sjuk så det blir inte mycket träning denna vecka men får ta nya tag nästa vecka, förhoppningsvis är jag frisk då   

Av Cicci - 28 februari 2012 10:07

Ja vad kommer jag sakna nu när jag inte har en smarttelefon längre? Kameran skulle jag nog tro fast jag inte tar bilder så ofta, men det är ingen katastrof, det kanske bara innebär att jag kommer använda min digitalkamera oftare som ändå ger bättre bilder    Hmm kommer jag sakna några appar tro? Den appen jag använt mest den sista tiden är väl den över tvkanalerna men den behövs ju inte egentligen då jag har både datorn och teven för att kolla upp vad som händer på teven. Musiken kommer jag sakna då jag inte har någon handsfree till mobilen som jag har nu men har tänkt skaffa en MP3 till gymmet så kan väl lika gärna skaffa den nu   Ska ju till Linköping i dag så ska kolla om jag kan hitta någon billig   Just nu saknar jag i alla fall inget med mobilen, men det återtsår väl att se    

Av Cicci - 27 februari 2012 18:15

Jaha ja, Klantmaja var framme i dag vilket resulterade i att min smarta telefon officiellt är trasig, inte så smart ha ha. Aja i- landsproblem, eller hur?    Tur att jag har gamla telefoner kvar så jag är nåbar i alla fall   Så i morgon blir det att ringa några samtal och se vad som händer, jag hoppas den går att fixa i alla fall utan att det kostar mig något, eller i alla fall väldigt lite. Brukar inte vara så här klantig så har ingen aning om hur det går till eller vad jag har att förvänta mig. Känns som att det kan vara stor risk att jag skickar in den på reperation, får betala en summa och sedan funkar den ändå inte. Är det sånt som händer?


Min hals är svullen i dag också och det suger för vet inte vad felet är   Aja man får ha regniga dagar ibland också, har ju haft lite sol i dag i alla fall tack vare Han     






Dags för lite käk nu!   


Puss Puss på Dig!   


Av Cicci - 26 februari 2012 21:15

Av Cicci - 26 februari 2012 19:14

Helgen för mig började redan i torsdags kan man väl säga när jag träffade Ida och vi snacka lite skit och drack.    Fredagen var inte direkt planerad men var väl halvsugen på att gå till Parken och bugga lite. Och efter lite påtryckningar så bestämde jag mig för att dra dit. Började med förfest där jag träffade mest folk jag redan känner men även andra udda människor som betedde sig som...hmm ja vad kan jag säga? Det var väl mest en person, men aja, det är väl sånt jag får räkna med ibland. Hade i alla fall riktigt skoj både på förfesten och på Parken.   Drack inte så mycket men ändå blev jag rätt bakis ha ha   Låg rätt länge i sängen på lördagen men till slut var det dags att gå upp och ta sig till Linköping för Kick-off med jobbet. Vi började med gocart och det var skitroligt fast jag inte hade åkt sådant innan, kan inte påstå att jag var bäst på det men asch, kan inte vara bra på allt ha ha. Kändes som att jag bara körde på dom andra hela tiden, eller att jag själv blev påkörd   Kan säga att jag har riktigt ont i ryggen efter gocarten och har blåmärken på ryggen aj aj, men det går väl över det med ha ha   Efter gocarten tog vi en promenad runt ån i Linköping och sedan gick vi till Mozzarella för att äta mat, jag beställde in fläskfilé Oscar men ingen öl till maten denna gång. Kände mig rätt sliten och längtade mest efter att få komma hem och mysa ner mig i soffan och ta det lugnt. Tog bussen hem vid halv åtta och hade planer på att bara gå hem och "dö" ha ha. Men så ville min kära vän Johanna ha sällskap så gick till henne i stället. Vi tittade på melodifestivalen, snacka lite skit och bara hade trevligt. Kom i alla fall i säng innan 1 ha ha   Så det har varit en händelserik helg för min del men som det ser ut nu kommer resterande helger vara lugna under mars månad, kan behövas ha ha. Jag är dum mot min kropp om jag dricker för mycket ju   Men jag tänker inte så mycket på det faktiskt i och med att jag redan tränar så regelbundet. Men detta inlägg skulle inte handla om träning så nu ska jag vara tyst om det ha ha  










Har ni också haft en bra helg?     

Av Cicci - 24 februari 2012 17:03

 


Dagens humör: Party!   Och jag är fortfarande lycklig och glad    

Dagens mående: Mår bara fint fint

Dagens borde: Skynda på med mitt pluggande så jag kommer till festen snart   

Dagens frisyr: Syns på bilden, fint va?   

Dagens smink: Full mundering ha ha   

Dagens klädsel: En underbar röd klänning   

Dagens planer: Plugga färdigt, äta något och sedan festa och sedan ut och bugga!   

Dagens materiella vill ha: Pengar ha ha

Dagens fundering: ingen direkt faktiskt   

Dagens beroende: Musik! 

Dagens tråkigaste: Att tiden bara försvinner utan att veta vad man egentligen gjort   

Dagens längtan: Att få bugga lite   

Dagens superlängtan: Han, Han och åter Han   

Dagens tidning: Ingen i dag

Dagens låt: Disco lies med Moby

Presentation


En blogg om My Somewhat Ordinary World- plugget, kärleken, vännerna och smått och gott som händer i livet. Aliquando et insanire iucundum est < > Ibland är det skönt att få vara galen!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards