mysomewhatordinaryworld

Alla inlägg under mars 2012

Av Cicci - 8 mars 2012 09:35

Som vanligt sitter jag i Hallsberg och väntar på nästa tåg, och som vanligt är det lika kallt här    Så sitter här och är kall om fötterna, tur att resten av kroppen är varm i alla fall och att jag har den bärbara som värmer mitt knä   En halvtimma kvar, sen kommer nästa tåg. Det är både positivt och negativt att det tar så kort tid att åka till Karlstad, det negativa är tågbytet då man inte hinner göra så mycket under en timma då man sitter på tågen, upp och ner med datorn. Hade varit bättre med direkttåg   och det negativa är ju den här väntetiden i Hallsberg i den här förbannat kalla väntsalen   får alltid vänta här, allt från 20 minuter till en timma, i dag blev det en timma. Men nu ska jag sluta gnälla ha ha. Bäst jag försöker plugga lite till så jag inte behöver plugga så sent i natt. Hungrig som en varg är jag också! Tur att jag har matsäck med mig  

Tänker på Dig! Puss Puss

Av Cicci - 8 mars 2012 08:15

Nu är jag på väg till Karlstad för en närträff. För en gång skull är det bara över en natt så är hemma i morgon igen typ vid 22 tiden. I dag börjar skolan kl 12 med en start av kursen Hantering av klimatrelaterade risker 2. Ska bli så skönt att bara ha en kurs sen, det är faktiskt ett riktigt slit att ha två kurser samtidigt med alla dessa uppgifter som ska lämnas in induviduellt eller i grupp. Usch ja, men nu kommer det bli lugnare skulle jag tro, tydligen inga gruppuppgifter utan bara två individuella uppgifter. Det ska bli skönt  






Hej så länge!    

Av Cicci - 7 mars 2012 15:49

inom vissa områden i alla fall    Jag ställer inte för höga eller orimliga krav, jag tar saker oftast för vad dom är och jag har oftast inte för höga förväntningar. Det är nog därför jag blev lite förvånad och stum förut när jag fick en fråga av Honom. Det är inte upp till mig hur länge Han ska vara hemma, jag har inte ens tänkt på det utan jag har bara tänkt att Han kommer hem och att jag får träffa Honom. Jag är nog bara ovan vid att folk tar hänsyn till mig också, för Han frågade ju om det ställde till med något, men det gör ju inte det. Jag är ju nästan bara hemma i alla fall förutom dom få gångerna jag är i Karlstad eller på några äventyr. Men det var ju jättegulligt och omtänksamt av Honom, jag känner mig bara lite tagen på sängen he he. Härligt när någon kan skaka om en så där   Fast samtidigt känner jag mig lite dum (inte elakdum) som blir så här omskakad av något som för andra antagligen skulle vara det normalaste här i världen. Fast det kanske bara visar hur mycket jag inte tar Honom för givet   




Snart snart snart, alldeles snart får jag krama om Honom och känna Hans närhet. Åhhh vad jag har längtat och längtar. Han är sååå värd den här väntan    Puss Puss   

Av Cicci - 7 mars 2012 12:09

Har bokat tvättstuga i dag från kl 12, och vad ser jag när jag kommer ner någon minut efter kl 12? Jo, den innan tvättar fortfarande! Och förlåt mig nu, men jag har faktiskt bara varit med om utlänningar gör sånt. Visst att svenskar kan glömma tvätten ibland, men inte fan håller dom fortfarande på och tvättar när dom vet när tiden slutar. Maskinen skulle vara klar om en 15 min och så säger hon att hon ska häva in tvätten i torktumlaren!    Visst det är okay, men då ska hon fan ha hämtat sin tvätt innan jag ska ha torktumlaren för då åker hennes tvätt ut oavsett om den är torr eller inte! Stört!! Aja, det är bara irriterande för att jag förlorar tid på det här   

Av Cicci - 7 mars 2012 11:45

Vad har man för kroppsideal egentligen? På NE står det att ett ideal är något man önskar sig men som dock ofta kan vara ouppnåeligt. Och det stämmer nog verkligen in på kroppsideal, för man kan ha en idé om hur man vill att kroppen ska se ut, men kroppen är som den är och oavsett vad man gör så är det kroppen som "bestämmer" hur den ska se ut. Det finns så många metoder för hur man ska äta "rätt" och träna "rätt", men jag finner att dessa krockar rätt ofta och att man faktiskt blir lite KNASIG i huvudet av att räkna hela tiden, räkna kalorier hit och dit. Som jag har förstått det som så är det många som vill se ut som en kändis, så är det inte för mig i och med att det är bara vissa delar av min kropp som jag vill förändra, alla har vi väl våra problemområden    Mitt problemområde är magen, det är där allt fett samlas så jag ser inte klok ut när jag väger mer än vad jag gör nu, rätt mycket runt magen och sedan smala ben och rätt liten byst, ja ni kan ju tänka er hur det ser ut. Nu lät det precis som att jag vägt massa men det har jag inte, men tillräckligt för att kläderna ska sitta illa och svårigheter med att hitta bra kläder som passar och som inte gör att man ser ut som en uppstoppad korv. Men nu har jag gått ner rätt mycket så kläderna sitter bättre och lösare vilket är underbart   Men jag tycker fortfarande att min mage är ett problem, dock ett litet mindre problem, med mina kärlekshandtag och kulan på magen. Folk säger att jag är riktigt smal, men det är så svårt att se sådant där själv, det är alltid svårt att se vad andra ser. Jag tycker inte att jag är tjock men jag tycker ju att jag fortfarande har för mycket på vissa ställen. MEN jag känner mig mycket nöjdare med min kropp nu än vad jag gjorde för ett halvår sen och jag känner mig smal, ibland, eller rätt ofta faktiskt, beroende på vad jag har för kläder på mig   För min del har jag insett att det är känslan av att vara smal som är viktigare än vad vågen eller måttbandet visar. Detta för att även när vågen eller måttbandet inte visade någon förändring kände jag mig smalare, måttbandet är verlkigen inte på min sida så jag mäter mig inte längre, som tur är vågen på min sida som oftast   Oavsett hur kroppen ser ut så ska man älska sig själv och det gör jag     

Av Cicci - 7 mars 2012 10:00

Igår kväll tog jag en lååång promenad, den tog 3 timmar men det var härligt att gå så sent på kvällen i mörkret    Blev väl av med typ 1 000 kalorier i alla fall   Har ju inte tränat något på en vecka så tänkte försöka ta igen lite, har ju varit lite krasslig och haft massa att plugga. Men tänkte sätta igång på lördag igen efter att jag har varit i Karlstad och allt lugnat ner sig. Ska bli sååå skönt att träna igen   

Av Cicci - 6 mars 2012 16:23

Om en sisådär en månad kommer Han hem en sväng. ÄNTLIGEN!    Jag har väntat på honom sedan nyår så nu är det verkligen på tiden att jag får träffa honom, det ska bli så härligt   Tror dom här veckorna kommer gå rätt fort, denna vecka ska jag ju till Karlstad och borde försöka sysselsätta mig med något dom andra veckorna också så tiden går ännu fortare.   Får bli massa fokus på träning och plugget helt enkelt, har ju inte tränat på ett tag nu på grund av att jag har varit krasslig men hade tänkt att gå och simma på lördag i alla fall. Usch är faktiskt lite nervös över att jag ska gå upp i vikt nu när jag inte har tränat på en vecka typ, men jag försöker tänka som så att bara jag sätter igång ordentligt så reder det sig  











Åhh Du finns med mig hela tiden du fina och underbara, i mitt hjärta, i min själ och i mitt medvetande. Längtar!        

Av Cicci - 3 mars 2012 14:05

Man ska bjuda på sig själv ibland  


       


Dagens humör: Underbart! Solen skiner, jag är lycklig och glad     

Dagens mående: Lite krasslig i halsen fortfarande men annars är läget okej   

Dagens borde: Jag har en tenta som jag borde fixa med, och som jag gör förvisso men jag är ju lite slö ha ha   

Dagens frisyr: Jag kan inte göra så mycket med mitt hår men har piffat till det med ett hårband i dag med glittriga stenar   

Dagens smink: Lite extra fin så där i dag   

Dagens klädsel: Just nu en rosa klänning och leggings, får se vad det blir sen   

Dagens planer: Fixa med tentan, laga mat och sedan träffa Ida för lite festande   

Dagens materiella vill ha: Oj svårt, jag skulle kunna säga en mobil men jag känner inte något begär efter det, så nej jag har väl inget sånt begär i dag   

Dagens fundering: Vad det egentligen är som gör min dator extra slö ibland. kan det var itunes?

Dagens beroende: Närhet, närhet, närhet! Vill ha, vill ha, vill ha! Men snart bara en månad kvar   

Dagens tråkigaste: Halsen måste jag ju säga då

Dagens längtan: Festen och att få träffa lite nytt folk, kan vara skoj   

Dagens superlängtan: Han, Han och åter Han   

Dagens tidning: har inte tid med tidningar ha ha

Dagens låt: High and low med Towe


 

Presentation


En blogg om My Somewhat Ordinary World- plugget, kärleken, vännerna och smått och gott som händer i livet. Aliquando et insanire iucundum est < > Ibland är det skönt att få vara galen!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards