mysomewhatordinaryworld

Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

My belief in love is stronger than your disbelief

Av Cicci - 10 maj 2012 19:18

Fly eller illa fäkta?


I "hela" mitt vuxna liv har jag tagit dom säkra vägarna och dom säkra killarna för att inte bli sårad, för att inte riskera något mer än vad jag kan hantera. Detta ofta omedvetna val gjorde jag efter min första pojkvän som sårade mig djupt och lämnade djupa ärr. Jag valde dom "fega" och dom "ryggradslösa" killarna för att överleva om man så vill. Med fega och ryggradslösa menar jag killar som lät sig hunsas av mig, som tillät mig såra dom om och om igen och som "aldrig" sa nej. Men var ledde dom här förhållanden med dom här killarna egentligen? Ingenstans, visst jag lärde mig någor på vägen men jag flydde i alla fall, bara för att det var fel, för att jag kände att det saknades något eller helt enkelt bara för att jag tröttnade. Så här höll det på i många år innan jag förstod att det var jag som gjorde fel, valde fel, inte bara mitt fel men fel på ett vis då jag kunde få bättre, kunde bli lyckligare och kunde få ett hållbarare förhållande. Ett tag förlorade jag tron på att kärleken fanns för mig, kärleken som jag alltid trott på, jag trodde att jag hade sumpat alla mina tillfällen att bli lycklig och få ett hållbart förhållande. Men en dag fick jag nog, jag insåg att jag behövde hitta mig själv istället och tog avstånd från killar. Jag mådde mycket bättre och var mycket lycklig, fast jag inte hade någon i mitt liv, men jag visste att jag inte var redo för en kille eller för ett förhållande. Efter några månader kände jag att jag nu hade fått mer grepp om mig själv och tillät mig att träffa killar igen, inte för att skaffa ett förhållande men för att utveckla relationen och mitt förhållningssätt till killar. Och så en dag träffade jag en Man, innan hade jag bara träffat pojkar, killar, ja dem som är mindre manliga, och jag visste att detta var precis vad jag behöver. En Man som visar var skåpet ska stå, någon jag inte kan köra med eller göra hur som helst mot, någon som jag känner finns där, någon som jag kan öppna mig för som jag aldrig gjort tidigare. So what om Mannen kommer bli jobbig eller annorlunda i framtiden, jag kanske också blir det. Jag tror faktiskt att vi båda två lever här och nu. Vi måste det med tanke på avståndet och på att han klargjorde från början hur det är. Men jag älskar att leva här och nu, det är så skönt att slippa tänka på framtiden, sitta och planera i huvudet hur man vill att det ska bli och så vidare. Kravlöst, skönt och öppet, men ändå med stor tillit. Han har öppnat vägen till kärleken, och jag är gladeligen villig att ta den vägen med allt vad det innebär.


Jag vet att jag inte behöver försvara mig eller mitt val, men jag tänkte att det var lika bra att vara öppen om hur det egentligen är och har varit. För jag vet att en dag kan folk komma fram och påstå hur dålig flickvän eller vän jag har varit, men dessa personer vet då inte vad jag har gått igenom och hur jag har förändrats. Därför väljer jag att bilda min egen uppfattning, för hur en person reagerar, agerar och känner beror mycket på situationen och de andra personerna i situationen, och detta är något som kan ändras.


Jag väljer att tro på kärleken. Vad väljer du?

 
 
Johanna

Johanna

10 maj 2012 19:52

Hade du frågat mig för några år sen, ett halvår sen eller väldigt många år tillbaka så ALDRIG. Nu? Klart som fan jag gör :D

http://liveforlove.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci - 2 januari 2013 05:59

Känns skönt att ha ett jobb och gå till och nu är jag äntligen direkt anställd också   Året börjar bra då jag inte hade svårt att komma upp ur sängen i dag, måste bli bättre på det där så jag inte snoozar för mycket    kanske beror det på promenadern...

Av Cicci - 31 december 2012 14:45


Nu har det gått mer än 1 år sen vi träffades du och jag. Trots allt är det fortfarande du och jag. Jag älskar dig!            Nyår 2011 ...

Av Cicci - 31 december 2012 12:30

Allt som har hänt i år tog sin början i slutet av år 2011. Jag tog tag i mina problem med mamma, jag tog tag i mitt liv ordentligt. Mitt arbete med mig själv gjorde att jag hamnade på en lycklig plats. Detta i samband med julen år 2011 då jag även tr...

Av Cicci - 29 december 2012 14:37

Hur är din familj när det kommer till inköp av julklappar och hur många man ska ge? Ger ni fler till barnen? är det en viss summa som gäller? ger ni vuxna inga julklappar till varandra?   Min familj köper fortfarande många julklappar till varandr...

Av Cicci - 12 december 2012 21:59

I morgon ska vi på bio och se Hobbit   kommer bli så trevligt så med något att äta innan   Jag hoppas bara att filmen är bra också! Skönt att det blir en tidig film, då är vi hemma tidigt i alla fall   men nu är det dags för mig att sova, jobbdag i m...

Presentation


En blogg om My Somewhat Ordinary World- plugget, kärleken, vännerna och smått och gott som händer i livet. Aliquando et insanire iucundum est < > Ibland är det skönt att få vara galen!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards